تجلیل از پیشکسوتان صنعت بیمه در نوزدهمین سالگرد تأسیس بیمه اتکائی امین

با حضور مدیران هلدینگ سبا و شرکتهای بیمه برگزار شد؛

تجلیل از پیشکسوتان صنعت بیمه در نوزدهمین سالگرد تأسیس بیمه اتکائی امین

طی مراسمی که به مناسبت نوزدهمین سالگرد تأسیس شرکت بیمه اتکائی امین در مجتمع فرهنگی بیمه ایران ،از چهره های پیشکسوت صنعت بیمه تجلیل شد.

در این مراسم که با حضور مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره هلدینگ سبا و شرکت­های بیمه آسیا، بیمه البرز، بیمه دانا برگزار شد، از «علی موسی ­الرضا» (پیشکسوت صنعت بیمه و از بازماندگان حادثه تروریستی هفتم تیر ماه ۱۳۶۰)، «سیدمحمد مهدی علوی» (رئیس هیأت مدیره سابق بیمه اتکائی امین و چهره ماندگار صنعت بیمه کشور)، «لطف الله نکوئی» و «سیدمصطفی کیایی» (مدیران عامل پیشین بیمه اتکائی امین) به پاس تلاش­ها و زحمات شایسته­ شان تجلیل شد.

در ابتدای این مراسم علی موسی الرضا مدیرعامل اسبق بیمه ایران از اهمیت تاسیس این شرکت، مرور خاطرات و نحوه آغاز به کار این شرکت رابیان نمود و در ادامه عنوان کرد این شرکت اولین شرکت بیمه غیردولتی در صنعت بیمه بود و باعث خوشحالی است که شرکتی که حدود دو دهه از تاسیس آن گذشته اکنون در وضعیت مطلوب و با ثباتی قرار دارد.

همچنین در ادامه محمد مهدی علوی چهره ماندگار صنعت بیمه گفت: در دهه هفتاد ما به این نتیجه رسیدیم که بدون داشتن شرکت های بیمه خصوصی امکان رشد و توسعه میسر نیست. علاوه بر این، یکی از کمبودهای مهم در صنعت بیمه عدم وجود شرکت های بیمه اتکایی بود. کشورهای همجوار ما در آن سال ها شروع به تاسیس شرکت های اتکایی کرده بودند.

وی افزود: ما وقتی این کمبود را احساس کردیم، به فکر راه انداختن یک شرکت بیمه اتکایی افتادیم و بدین ترتیب شرکت بیمه اتکایی امین تاسیس شد که در این میان آقای علی موسی الرضا نقش بسیار مهمی داشتند. علوی در پایان خواستار افزایش سرمایه شرکت برای پذیرش ریسک های بیشتر و ورود قدرتمند به بازار منطقه شد.

نخستین مدیرعامل بیمه اتکایی امین افزود: در دنیا و به ویژه در منطقه خاورمیانه بیمه اتکایی امین طرفداران زیادی دارد. رفتار شرکت در چندسالی که در بازار منطقه بوده رفتاری حرفه ای بوده که اگر برای بازگشت به بازار برنامه و عزمی وجود داشته باشد، قطعا بیمه اتکایی امین با استقبال قابل قبولی مواجه خواهد شد.

در ادامه موسی رضایی مدیرعامل بیمه اتکائی امین، با تأکید بر حفظ ارزش­های اخلاقی در رعایت اصول حرفه­ ای بیمه­ گری عنوان کرد: پیشکسوتان صنعت بیمه زبان گویای تاریخ بیمه هستند که مدیران جوان صنعت بیمه می ­توانند از دانش و تجربه آنها استفاده کنند. وی افزود: استفاده از توانمندی پیشکسوتان در عبور از شرایط سخت تحریم می­تواند راهگشای بسیار از مسائل امروز صنعت بیمه باشد.

وی با تجلیل از پیشکسوتان بیمه اتکایی امین عنوان کرد: پویایی و چابکی این شرکت مرهون تلاشها و زحمات و ریل گذاری صحیح این عزیزان است. رضایی خاطرنشان کرد: در صدد هستیم ضمن حفظ دستاوردهای مدیران پیشین، برنامه های جدیدی را بر اساس شرایط خاص صنعت بیمه در راستای توسعه بازار بیمه ای و سرمایه گذاری­ های شرکت اجرا کنیم.

لازم به ذکر است هلدینگ سبا،شرکت سهامی بیمه ایران ، بیمه آسیا،بیمه البرز و بیمه دانا از سهامداران عمده شرکت بیمه اتکایی امین می باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.