برگزاری دومین رویداد استارتاپی در صنعت بیمه

همزمان با سی و یکمین سالروز تاسیس هلدینگ سبا صورت گرفت؛

برگزاری دومین رویداد استارتاپی در صنعت بیمه

دومین رویداد استارتاپی صنعت بیمه به همت مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا با حضور جمعی از مدیران و صاحب نظران علمی_ پژوهشی این صنعت برگزار شد و طرح محصول جدید بیمه ای با نام “مراقبت کوتاه مدت و بلند مدت” بعنوان ایده برتر انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی هلدینگ سبا، در این گردهمایی علمی که حمایت شرکت بیمه ایران، هلدینگ توسعه کسب و کار سبا، شرکت بیمه اتکایی ایران‌معین، شرکت ایده‌های تجارت هوشمند سیمرغ و شرکت اتکایی امین را به همراه داشت، گزارشی از دستاوردهای پژوهشی، آموزشی و علمی نهادهای فعال صنعت بیمه ارائه شد.

نخستین رویداد در بهمن ماه سال ۱۴۰۰ برگزار شد با این حال دور دوم آن با استقبال خوبی از سوی ایده پردازان روبرو شد.

دومین رویداد شتاب( استارتاپی) ایده پردازی در صنعت بیمه با هدف نوآوری حل چالش ها و نیاز سنجی بیمه کشور با حضور مدیران و فعالان صنعت بیمه در کشور برگزار شد. گفتنی است داوری‌ها در این دوره به صورت تخصصی‌تر از دوره گذشته صورت گرفت و متخصصان در چند مرحله به داوری ایده‌های ارائه شده پرداختند. درپایان این رویداد طرح محصول جدید بیمه‌ای با نام “مراقبت کوتاه مدت و بلند مدت” بعنوان ایده برتر انتخاب شد و از ایده پردازان این طرح محمد فرزام محبت “پزشک معتمد صنعت بیمه” و دکتر مهران حسنخانی “مدرس و پژوهشگر صنعت بیمه از شرکت بیمه پاسارگاد” با اهدای تقدیر نامه و تندیس ایده برتر، قدردانی شد.

حمید معینی که پیش از این ریاست مرکز علمی کاربردی توسعه کسب و کار سبا را بر عهده داشت با تقدیر از عوامل برگزاری رویداد فوق گفت: آنچه در صنعت بیمه کشور در بحث خلاقیت و نوآوری شاهد هستیم، بیشتر در ذهنیت نمایندگان، کارشناسان و عامه مردم در سطح سایت های مقایسه‌ای تجلی می‌شود.
وی خاطر نشان کرد: در صنعت بیمه باید بتوانیم با رویدادهای ایده پرداز فراتر از این قدم برداشته شده و حضوری شایسته در این عرصه داشته باشیم.
میثم حسینی لر، معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران نیز به عنوان یکی دیگر از سخنرانان با اعلام این موضوع که در بحث زیر ساخت‌ها و امنیت فضای مجازی اقداماتی صورت گرفته، افزود:  زیرساخت ها از مرکز داده ها و استانداردسازی آغاز و به بحث شبکه سازی و در نهایت به تضمین امنیت رسیده که در این زمینه‌ها پروژه هایی تعریف شده است.

وی در ادامه به بحث مدیریت فرایندها اشاره کرده و افزود: قوانین در حال تغییر و به روز رسانی است و بیمه ایران هم باید فرایندها را با قوانین روز منطبق کند.

معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران همچنین گفت: در حوزه بازاریابی، بیمه ایران به سمت بازاریابی هوشمند و کسب و کارهای نوین می رود چون دیگر با روش های سنتی نمی توان کار را پیش برد. ضمن اینکه استفاده از ابزارهای الکترونیک نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
سید پدرام موسوی، دبیر علمی رویداد هم در ادامه مراسم گفت: برای این رویداد ۲۴ ایده به دبیرخانه ارسال شده که از این تعداد ۴ ایده مشترک و گروهی و مابقی ایده‌های انفرادی بوده است.
وی خاطر نشان کرد: هر ایده‌ای که بر پایه خلاقیت ایده پردازان شکل بگیرد ارزشمند است، اما این ایده‌ها توسط کمیته داوری که متشکل از کارشناسان بود مورد بررسی و داوری قرار گرفته و در نهایت ۳ ایده برتر معرفی شد.
موسوی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی این جمع نسل حاصر و آینده است، افزود: این نیاز احساس می‌شود که برای نسل‌های جدید باید خدمات و محصولات نو و خلاقانه طراحی کرد.

در این مراسم محمد باقر نوفلی ، عضو هیئت مدیره هلدینگ توسعه کسب و کار سبا ضمن تبریک سی و یکمین سالگرد تاسیس این هلدینگ،گفت: مجموعه هلدینگ در سال گذشته بیش از ۲۷۰ میلیارد تومان سود خالص تلفیقی کسب کرده و در ۶ ماهه سالجاری نیز  موفق به کسب ۲۰۶ میلیارد تومان سود شده که نوید بخش عملکردی درخشان تا پایان سال است.
بنابراین گزارش، دومین رویداد ایده پردازی برای استفاده از ایده‌های خلاق در صنعت بیمه کلید خورد و تمام تلاش ها برای جذب حامی مالی صورت گرفت که در نهایت این مراسم در سالروز تاسیس هلدینگ توسعه کسب و کار سبا که یکی از حامیان این رویداد بود، برگزار شد.

گفتنی است در حاشیه این رویداد سی و یکمین  سالروز تاسیس هلدینگ توسعه کسب و کار سبا نیز گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.