مجمع‌عمومی عادی سالیانه سهام‌داران «شرکت سبدگردان آسال» برگزار شد

رشد 78 درصدی سود خالص آسال در سال 1402

مجمع‌عمومی عادی سالیانه سهام‌داران «شرکت سبدگردان آسال» برگزار شد

مجمع‌عمومی عادی سالیانه سهام‌داران شرکت سبدگردان آسال، صبح روز سه‌شنبه ۸ اسفندماه سال جاری به منظور تصویب عملکرد سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ با حضور کلیه سهام‌داران برگزار گردید.

به گزارش روابط‌عمومی هلدینگ توسعه کسب‌وکار سبا در این مجمع پس از ارائه گزارش هیئت‌مدیره و گزارش حسابرس مستقل و بازرس قانونی، صورت‌های مالی سال مالی منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به تصویب سهام‌داران رسید.
میثم ساریان مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره شرکت سبدگردان آسال ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های این شرکت در سال مالی گذشته، گفت: در تاریخ تهیه گزارش به تعداد سبدگردان‌های فعال در بازار سرمایه ۲۲ درصد اضافه شده که نشان از رشد بازار و رقابتی‌تر شدن فضای صنعت دارد.
وی افزود: با این‌حال شرکت سبدگردان آسال توانست در سال ۱۴۰۲ مجموع دارایی‌های تحت مدیریت از نوع سبدهای اختصاصی را به بیش از ۱۳.۵همت برساند که ۴۱ درصد رشد نشان می‌دهد.
مدیرعامل شرکت سبدگردان آسال با بیان اینکه از منظر ترکیب درآمدهای عملیاتی، ۸۱.۵ درصد از درآمدهای عملیاتی شرکت از محل مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدهای اختصاصی (درآمد ارائه خدمات) بوده و در سال مالی منتهی به ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ بیش از ۳۸ درصد رشد داشته است، وی افزود: میزان سود خالص شرکت در دوره مورد گزارش بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که نسبت به مدت مشابه ۷۸ درصد افزایش داشته است.
ساریان همچنین به اقدامات صورت‌گرفته در سال مالی گذشته اشاره نمود و گفت: تلاش برای افزایش تعداد سبدهای اختصاصی، اصلاح پرتفوی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، حفظ رقابت در بازدهی صندوق با درآمد ثابت، نفوذ در بازار و اعتمادسازی در بازار سرمایه از مهم‌ترین دستور کارهای شرکت در بخش عملیات اصلی بوده است و مواردی همچون تمدید مجوز سبدگردانی، افزایش تعداد سبدهای اختصاصی، دریافت مجوز افزایش سقف صندوق ارزش کاوان ایرانیان از ۲۰ میلیون واحد به ۳۰ میلیون واحد و افزایش منابع تحت مدیریت آن از ۱۰,۰۰۰ میلیارد ریال به ۲۰,۰۰۰ میلیارد نتایجی است که با تلاش مجموعه هیئت‌مدیره و همکاران در همین راستا به دست آمده است.
به گفته مدیرعامل، بهسازی زیرساخت‌های آی‌تی، اقدامات امنیت شبکه، نصب خطوط پشتیبان اینترنت و تلفن ثابت، به‌روزرسانی سایت‌های شرکت و صندوق‌ها، رعایت الزامات سازمان بورس در موضوع نیروی انسانی و نیز برگزاری دوره‌های آموزشی برای کارکنان از دیگر اقداماتی بود که در شرکت آسال انجام‌گرفته است.
وی همچنین تأسیس صندوق بازنشستگی تکمیلی، صندوق درآمد ثابت ETF، خصوصی، جسورانه و صندوق طلا در راستای افزایش محصولات مالی و بهینه‌سازی پرتفوی صندوق آینده و کسب بازدهی بالاتر از شاخص، افزایش تعداد سبدهای تحت مدیریت و تأسیس شرکت مشاوره سرمایه‌گذاری را از جمله اهداف و برنامه‌های اصلی برای سال مالی جدید عنوان کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.