کلیه خسارت های خودرو در کشور الکترونیکی پرداخت می شود

خبرخوش مدیرعامل بیمه ایران در همایش هلدینگ سبا:

کلیه خسارت های خودرو در کشور الکترونیکی پرداخت می شود

حسن شریفی مدیرعامل و رئیس هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران در همایش بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه دوم هلدینگ سبا (که با شعار ” تلاش برای تثبیت ” برگزار شد)، از پرداخت کلیه خسارت های خودرو در تمام کشور توسط بیمه ایران به روش الکترونیکی خبرداد و از برنامه ریزی بیمه ایران برای پرداخت تمامی خسارت های بیمه ای با این روش درآینده نزدیک سخن گفت.

 

در این همایش که در مجموعه فرهنگی ایران زمین و با هدف نقد و بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه دوم هلدینگ توسعه کسب و کار سبا و شرکت های تابعه و همچنین برنامه ریزی عملیاتی برای فعالیت های سال ۱۴۰۲ این هلدینگ برگزار شد اعضاء هیات مدیره، مدیرعامل و مدیران و معاونین شرکت سهامی بیمه ایران و جمعی از مدیران ارشد اقتصادی کشور از جمله: مشاوران وزیر اقتصاد، اعضاء هیات عامل صندوق توسعه ملی، روسای مراکز مطالعاتی و پژوهشی کشور، فرابورس و هیأت امنا صندوق پژوهش و فناوری شرکت داشتند. حاضران به بیان دیدگاه های خود برای نقشه راه اقتصاد و صنعت بیمه ،کشور پرداخته وپیشنهادهایی برای تخصیص منابع آن به سرمایه گذاری های جدید با توجه به شرایط نوین کشور و منطقه و لزوم تغییرنگرش شهروندان در این خصوص پرداختند.

 

به گزارش روابط عمومی سبا، حسن شریفی،مدیرعامل بیمه ایران ضمن تشکر از هلدینگ سبا برای برگزاری همایش بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه دوم و فراهم کردن امکان شنیدن برنامه ها و دیدگاه های مدیران شرکت های تابعه بر لزوم توجه به نظرات مختلف در اداره شرکت های تابعه سبا تاکید کرد.

وی افزود یکی از نقاط ضعف شرکت های دولتی غیر چابک بودن آنهاست و عنوان کرد ما در بیمه ایران این موضوع را شناسایی کرده و تلاش داریم تا رفتارهای خصوصی را دربیمه ایران پیاده سازی کرده،از منابع موجود حداکثر استفاده را بعمل آورده و هزینه هایمان راکاهش دهیم.

وی افزود: با تلاش ها و سرمایه گذاری هایی که دراین راستا شکل گرفته اکنون درمقوله پرداخت خسارت که همواره برای شرکت های بیمه به عنوان یک چالش مطرح است، به نقطه ای رسیده ایم که مشتریان از ما ناراضی نیستند. و درصد رضایتمندی از بیمه ایران افزایش چشمگیری یافته است.

وی ادامه داد:مااکنون به مرحله ای رسیده ایم که قادریم درتمام شعباتمان درکشور خسارت های خودرو را به صورت الکترونیک پرداخت کنیم و این تازه نقطه شروع جهش در بخش الکترونیک سازی ودانش بنیان است.

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره بیمه ایران گفت:  بیمه ایران در ۱۱ ماه گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰ هزار میلیارد تومانی را شاهدیم.

وی افزود در بیمه ایران روزانه بیش از هفتصد میلیارد ریال خسارت به مردم پرداخت می شود و سعی داریم با پرداخت بهینه خسارت های مردمی باری از دوش دولت برداریم.

شریفی گفت شرکتهای بیمه ای بنا به دلایل متعدد از جمله تمایل سهامداران معمولاً در پرداخت خسارت به مردم دچار نقصان و ضعف هستند اما ما در بیمه ایران با طراحی سیستم های پرداخت الکترونیکی برخی خسارات توانسته ایم گام های بزرگی برداریم و آماده پرداخت خسارت به مردم در بستر” سامانه ایران من” هستیم.

وی پرداخت خسارت فوری و به موقع به حادثه دیدگان زلزله خوی را در محل حادثه نشانگر توانگری بالای مالی و فنی بیمه ایران دانست.

در ادامه این همایش دکترحجت الله ایوبی،رئیس مرکز مطالعات آمریکای شمالی واروپا در این همایش با اشاره به تغییراتی که درجهان دربرخی مفاهیم پایه ای نظیرکار و  سرمایه ایجاد شده است،گفت:مجموعه های اقتصادی که از پذیرش تجربه ها و مطالعات جدید درباره تغییرمفاهیم و تولد شکل جدید آنها استقبال کنند درسرمایه گذاری هایشان موفق ترخواهند بود؛چراکه برای حل هرچالش به تجربه های موفق دنیا نگاه می کنند وسازمانی که پذیرای این تجربه ها باشد موفق است.

وی افزود:امروز دنیا به سویی رفته که فرهنگ دیگر یک کالای لوکس نیست بلکه به یک کالای کاربردی تبدیل شده واین امر مفهوم کار وسرمایه را تغییر داده است. امروز طبقات قبلی اجتماعی فروپاشیده ،انسان درحال نگاه خودش به آینه وبازگشت به خویشتن خویش بوده وخواسته هایش هم فردی شده است.درهمین راستا مفهوم سرمایه از پول به سمت کار درطراحی، فکروخلاقیت تغییر یافته و به گونه ای که امروز بیش از ۵/۶میلیون نفردر اروپا در حوزه صنایع خلاق شغل ثابت دارند.

ایوبی ادامه داد: لذا مجموعه های اقتصادی که این تغییرات فرهنگی واثرش دربازار را درک کرده باشند و برای فعالیت هایشان پیوست فرهنگی درنظر بگیرند چندین گام از بقیه جلوترند بنابراین از اینکه هلدینگ سبا در فعالیت های اقتصادی خود به پیوست فرهنگی فعالیت ها نیز توجه می کند جای تشکر دارد. وی با ابراز خورسندی از اقدام شایسته هلدینگ سبا برای تبدیل دفتر کار سابق ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی و کافه رستوران هنری، این اقدام را گامی ارزنده در راستای اقتصاد فرهنگی پویا و ایجاد هویت فرهنگی، تفریحی مناسب برای شهروندان و بیمه شدگان بیمه ایران دانست.

دکتر غلامحسین نتاج عضو هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز در همایش بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه دوم هلدینگ توسعه کسب و کار سبا گفت: حجم نقدینگی از ۲۵۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۵۷ رقم ۶ هزار همت را پشت سر گذاشته است و ما هر ۸ سال تقریبا شاهد افزایش ۷ برابری نقدینگی در کشور هستیم که این موضوع یکی از عوامل اصلی تورم در کشور است وی افزود اقتصاد ایران در میان مکاتب سیاسی مختلف سرگردان است و هر پنج سال یکبار یکی از مکاتب اقتصادی را تجربه کرده است. وی تصریح کرد: مجموعه های اقتصادی باید حداکثر استفاده از ظرفیت های خالی خود داشته باشند چرا که افزایش بازدهی، در مدیریت هزینه هاست و این مهم هم با توجه به ظرفیت های خالی ممکن خواهد بود. دکتر نتاج خاطر نشان کرد: پایداری بنگاه های اقتصادی با توجه به معشیت کارکنان امکان پذیر است چرا که توجه به کارکنان باعث می شود تا آنها نیز به پایداری بنگاه توجه داشته باشند.

وی افزود:درشرایطی که تورم بالا داریم ، برای جلوگیری از تکرار اشتباهات گذشته درصنعت بانک و بیمه بهترین کار استفاده ازظرفیت خالی خود بنگاه های این دوبخش از اقتصاد کشوراست که خوشبختانه هلدینگ سبا به این سو درحال حرکت است.

وی تصریح کرد:متاسفانه بسیاری از بانکها و بیمه ها تبدیل به بنگاه های زامبی شده اند چرا که درآمدهایشان کفاف هزینه هایشان را نمی دهد.الان برخی بنگاه های بخش پتروشیمی یا نیروگاه ها از محل منابع صندوق توسعه ملی خودشان را سرپا نگاه داشته اندواگر شرایط به همین وضع ادامه یابد صندوق توسعه ملی هم تبدیل به صندوق زامبی خواهدشد.

نتاج ادامه داد:لذا بایدمهمترین دغدغه سازمان ها،پایداری باشدوپایداری وزنده ماندن سازمان هم منوط به درک کارکنان وحل موضوع معیشت آنهاست.

دکتر روح الله ابوجعفری،مشاوروزیر اقتصاد دراموردانش بنیان وعضو هیات مدیره فرابورس هم درهمایش بررسی عملکرد ۱۱۰ روزه هلدینگ سبا بااشاره به اینکه دستور کار فعلی اقتصاد ما، دانش بنیان ها هستند وبخش مالی اقتصاد است که می تواند اولین حرکت های تحولی ونوآوری را دراین بخش ایجاد کند،گفت: ماهیت فعالیت دانش بنیان با ریسک همراه است ولذا بلافاصله بعد از نام دانش بنیان، نام بیمه به میان می آید.

وی افزود: درآئین نامه حمایت از دانش بنیان ها به بیمه آنها اشاره و تاکید شده گرچه متاسفانه شرکت های فناوری بیمه دربخش دانش بنیان ها با چالش ریسک مواجهند.

وی ادامه داد:فرابورس این ظرفیت رادارد که از طریق ابزارهایی چون صندوق های سرمایه گذاری جسورانه که با سرمایه ۱۵۰۰میلیارد تومانی درحال تشکیل است،ریسک دانش بنیان ها را کاهش دهد وبیمه ها با منابعی که دراختیار دارند می توانند به شکوفایی این بخش مهم از اقتصاد کشور کمک شایانی کنند.

عضو کارگروه صندوق های پژوهش و فناوری خاطر نشان ساخت: توسعه اقتصادی بدون اقتصاد دانش بنیان ممکن نخواهد بود. وی تصریح کرد: تجربه کشورهای پیشرفته نشان می دهد که بخش مالی اقتصاد پیشرو نوآوری و جهت گیری اقتصادی می باشد. او اصلاح آیین نامه های مرتبط با شرکت های دانش بنیان را در راستای تسهیل امور از اقدامات در دست اقدام وزارت اقتصاد اعلام کرد و گفت: آگاهی از ظرفیت شرکت های دانش بنیان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این همایش محسن احمدی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل هلدینگ سبا با اشاره به اینکه هلدینگ سبا فعالیت های جدی و تحولی خود را از اواسط سال ۱۴۰۰ آغاز کرده است، به تدوین برنامه استراتژیک و چرخه تحولی سبا تا افق ۱۴۰۴ اشاره کرد و خاطر نشان ساخت که در سالی که” تثبیت و شبکه سازی نام گرفته بود. با اجرای دو برنامه ۱۱۰ روزه علاوه بر ایجاد هویت سازمانی قوی و مستقل تلاش کردیم تا با برنامه ریزی و ساماندهی فعالیت ها و با برگزاری همایش بررسی عملکرد، ضمن شناسایی محدودیت ها و چالش ها و بررسی راه کارها ی پیشنهادی، پاسخگو هم باشم و خود را در محک نقد سهامداران و ذی نفعان قراردهیم. مدیرعامل هلدینگ سبا گفت: در برنامه ۱۱۰ روزه دوم زمینه سازی برای نقش آفرینی در اقتصاد ملی و منطقه ای به عنوان دو راهبرد کلان توسعه ای هلدینگ تعیین شده است.

احمدی سال ۱۴۰۲ را سال ” توسعه تعالی” برای هلدینگ سبا دانست و گفت: امیدواریم این مهم از طریق راهبردهای کلان در دو حوزه راهبری شرکتی و افق های توسعه ای محقق شود. مدیرعامل هلدینگ توسعه کسب و کار سبا، ارتقای سطح استقلال شرکت های تابعه از الزام به کاهش وابستگی درآمدی آنها به شرکت بیمه ایران، افزایش توان مالی و رقابت پذیری از طریق افزایش سرمایه و کاهش و بهینه سازی هزینه های ستادی از طریق تجمیع برخی از آنها در هلدینگ را از هدف گذاری های آتی هلدینگ برشمرد و گفت: در حوزه افق های توسعه ای نیز ۳ راهبرد ملی، منطقه ای و شهری در دستور کار قرار می گیرد. وی گفت: در کنار راهبرد ملی و منطقه ای، رسالت فرهنگی هلدینگ را نیز فراموش نکردیم و دو طرح تبدیل دفتر کار ملک الشعرای بهار به پاتوق فرهنگی و کافه رستوران ادبی و احداث مجتمع تفریحی و رفاهی در اراضی متعلق به هلدینگ سبا در میگون را به منظور ارائه خدمات تفریحی به شهروندان و بیمه شدگان شرکت بیمه ایران هدف گذاری کرده ایم.

احمدی با تاکید بر پاسخگو بودن، چابک بودن و به روز بودن هلدینگ سبا گفت: تمامی برنامه های ما با هماهنگی کامل با سهام دار عمده یعنی شرکت بیمه ایران عملیاتی و اجرا می شود. وی خاطر نشان ساخت با تشکیل کنسرسیوم سرمایه گذاری متشکل از شرکت ها، نهادها، صندوق ها ، بانکها وبیمه های زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی و با محوریت هلدینگ سبا به منظوراجرای برخی طرح های توسعه ای ملی نظیر، سرمایه پذیرکردن وایجاد منطقه آزاد کوچک در محدوده مرزی ریمدان( منطقه آزاد چابهار) به عنوان راهبرد ملی هلدینگ سبا پیش قدم خواهیم شد.

لازم به یادآوری است منطقه ریمدان در نقطه صفر مرزی در استان سیستان و بلوچستان ،یک گذرگاه استراتژیک بین ایران وپاکستان و در مجاورت کریدور سی پک (چین-گوادر) ودرنزدیکی چابهاراست که شکوفایی آن باعث رونق سواحل مکران و در راستای اجرای طرح های راهبردی مربوط به تفاهنامه ۲۵ ساله ایران و چین خواهد بود.

مدیرعامل هلدینگ سبا همچنین گفت: استفاده از ظرفیت های پیمان شانگهای واتحادیه اقتصادی اوراسیا،دسترسی به بازارچین،آسیای میانه وبازارهای اروپایی از طریق ورود به بازارکشور قرقیزستان واستفاده ازظرفیت تعرفه ترجیحی آن کشور برای صادرات مجدد کالابه اروپابه عنوان راهبرد منطقه ای در دستور کار هلدینگ سبا قرارگرفته است تا سرمایه گذاری صنعت بیمه کشور برای اشتغالزایی وارزآوری برای کشور با توجه به منابعی که دراختیاردارد،کلید بخورد.

شایان ذکر است سخنرانی آقایان سادات میر و مبرقعی از اعضاء هیات مدیره شرکت سهامی بیمه ایران، از دیگر بخش های این همایش بود، سخنرانان در این بخش خواستار هم افزایی و تعامل حداکثری هلدینگ سبا برای استفاده از ظرفیت های پیدا و پنهان بیمه ایران بعنوان بنیانگذار و بزرگترین شرکت صنعت بیمه کشور شدند.

براساس این گزارش، در ادامه همایش بررسی عملکرد۱۱۰روزه دوم هلدینگ توسعه کسب وکارسبا، از سوپراپلیکیشن”سی” که توسط شرکت “دانش بنیان  ایده های تجارت هوشمند سیمرغ” وابسته به هلدینگ سبا تولید شده است، نیز رونمایی شد.

دراین سوپراپلیکیشن علاوه برارایه خدمات بیمه ای و انواع پرداخت ها و تراکنش های مالی،طیف گسترده ای از خدمات کاربردی مانند شهروندی ،رفاهی ،گردشگری،حقوقی انواع بازی ها و سرگرمی ها با زیربخش های گسترده ومتنوع به کاربران ارایه می شود.

در این همایش همچنین از مدیرعامل و اعضا هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی ایران معین(که بر اساس شاخص های تعیین شده بعنوان شرکت منتخب برنامه ۱۱۰ روزه دوم هلدینگ سبا انتخاب شده) نیز با اهداء لوح سپاس تجلیل بعمل آمد.

لازم به یادآوری است در بیانیه پایانی این همایش بر لزوم ارتقاء توان مالی و رقابت پذیری و سطح استقلال شرکت های تابعه از طریق الزام به کاهش درآمدهای عملیاتی مرتبط با بیمه ایران (به گونه ای که شرکت های درجه الف (حداقل ۸۰ درصد) و شرکت های درجه ب (حداقل ۳۰ درصد) از درآمد های عملیاتی خود را از بازار رقابتی کسب کنند)، تاکید شده است.

 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.