برگزاری مراسم گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران

برگزاری مراسم گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران

به مناسبت فرارسیدن ۱۵ آبان، سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران، به عنوان نخستین بیمه ایرانی، مراسم گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس بیمه ایران، با حضور آقایان علی استاد هاشمی، رئیس کل محترم بیمه مرکزی ایران، محمدجواد شریف زاده، معاون محترم بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی، حسن شریفی، رئیس هیات مدیره و مدیر عامل محترم شرکت سهامی بیمه ایران و هاشم مهریار ، سرپرست محترم  هلدینگ توسعه کسب و کار سبا، روز دوشنبه ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ در محل ساختمان مرکزی شرکت سهامی بیمه ایران برگزار گردید.

مدیرعامل بیمه ایران در آیین هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بیمه ایران خبر داد:

حرکت به سمت توسعه شفافیت در بیمه ایران و ارتقای خدمات با توسعه بسترهای الکترونیکی

رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران از برنامه های موفق این شرکت برای حرکت به سمت توسعه شفافیت در پهنه تصمیم سازی تا تصمیم گیری‏ و تلاش برای ارتقاء خدمات با توسعه بسترهای الکترونیکی ‏ خبر داد.

  حسن شریفی، طی سخنانی در آیین هشتاد و هشتمین سالگرد تاسیس بیمه ایران، با اعلام انزجار از ستمگری بزرگترین ستمگر دوران، رژیم غاصب صهیونیستی و جنایاتش در غزه و علیه مردم مظلوم فلسطین‏، از بزرگان و پیشکسوتان گرانمایه شرکت یاد کرد و اظهار داشت: امسال بر چند مولفه تاثیر گذار تاکید کردیم که حرکت به سمت توسعه شفافیت در پهنه تصمیم سازی تا تصمیم گیری از جمله مهمترین آنها بود.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، در این مراسم که دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکترعلی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران ، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد، شریفی گفت: مؤلفه دوم که در سرلوحه قرار گرفت تلاش برای ارتقای خدمات با توسعه بسترهای الکترونیکی ‏است که نمونه های مشخص این تلاش جهادگونه، ‏توسعه سامانه بیمه ایران من ، درمان پلاس و … بوده است و تمام این اقدامات را با راهبرد بهینه ‏سازی خدمات پس از فروش انجام دادیم .

وی افزود: سال قبل آن چه وجهه همت ما بود خدمتگذاری به مردم و برآوردن توقع حاکمیت از بزرگترین شرکت بیمه گر و تنها شرکت دولتی صنعت بیمه بود. در سالی که گذشت بر چند موضوع تکیه کردیم. به عبارت گویاتر از میان همه آنچه می تواند در سازمان رخ دهد بر چند مولفه تمرکز کردیم. در ابتدای همه این عوامل ، حرکت به سمت توسعه شفافیت در پهنه تصمیم سازی تا تصمیم گیری را به جد دنبال کردیم. مصداق بارز این تلاش جهادگرانه در حوزه شفافیت، تهیه و راه اندازی داشبوردهای مدیریتی با هدف حکمرانی داده ها و جلوگیری از تشتت تصمیم گیری است. راهبرد اساسی بیمه ایران ، حرکت در مسیر شفاف و شیشه ای بوده و خواهد بود. در انتصابات هم شفاف عمل کردیم . فارغ از برداشت های شخصی، اما برای نصب افراد ، نظام ارزیابی ۳۶۰ درجه را راه اندازی کردیم .

رییس هیات مدیره بیمه ایران، مؤلفه دوم که در سرلوحه امور شرکت قرار گرفت را تلاش برای ارتقای خدمات با توسعه بسترهای الکترونیکی دانست و افزود:  در بیمه ایران یکدل شدیم که با صرف فعل خواستن ، به توانایی بالاتر برسیم که بتوانیم خدمتی متمایز را به مردم عزیز ارائه کنیم . نمونه های مشخص این تلاش جهادگونه ، توسعه سامانه بیمه ایران من ، درمان پلاس و … است و تمام این اقدامات را با راهبرد بهینه سازی خدمات پس از فروش انجام دادیم .

مدیرعامل بیمه ایران به موضوع توفیق در پرداخت روزانه ۹۴ میلیارد تومان خسارت به مردم عزیز در ۷ ماهه ابتدایی سال جاری اشاره کرد و افزود: در پایان از یکایک همکارانم که یاریگر مدیریت شرکت برای اداره امور بودند تشکر می کنم و به طور ویژه از همراهی اعضای محترم هیأت مدیره که با همدلی و انسجام در مسیر صعب شرکت داری ، بیمه ایران را به سرمنزل مقصود رهنمون می شوند کمال امتنان خود را اعلام می نمایم.

رونمایی از طرح تکافل بیمه ایران

رونمایی از «طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری نیز از دیگر برنامه های این مراسم بود که توسط آقایان دکتر شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران انجام شد.

سخنرانی های محسن پورکیانی دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران، سید مجید بختیاری مدیر عامل سابق بیمه ایران  و محمد رضا موحد سرپرست معاونت نظارت بر بیمه های زندگی مدیریت بیمه های اشخاص با «موضوع بیمه تکافل بیمه ایران» ونیز اجرای گروه موسیقی و اهدای جوایز بین حضار در سالن مراسم به قید قرعه و پخش تعدادی تیزر و کلیپ، از دیگر برنامه های هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران بود.

در آیین گرامیداشت هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بیمه ایران؛

معاون وزیر اقتصاد: مهمترین وظیفه ی بیمه ایران خدمت رسانی و عدالت گستری در حوزه بیمه است

 

هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران در آیینی ویژه با حضور معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی و رییس کل بیمه مرکزی ایران ‏برگزار شد.‏

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران ، مراسم هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس بیمه ایران، دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکترعلی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و اعضای هیات عامل بیمه مرکزی ایران، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد.

در این مراسم که هزاران تن از همکاران نماینده بیمه ایران در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند، « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط آقایان دکتر شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران و تعدادی از مقامات حاضر در مراسم، رونمایی شد.

بنا به این گزارش، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی طی سخنانی در این مراسم با آرزوی پیروزی و نصرت برای تمامی مجاهدان راه حق به ویژه مجاهدانی که امروز در فلسطین و لبنان و غزه در حال جهاد در راه خدا هستند یاد و خاطره شهدای بیمه ایران را گرامی داشت و با تبریک سالروز تاسیس بیمه ایران به معاونان و مدیران و کارکنان، به ویژه مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بیمه ایران افزود: بیمه ایران، چند ویژگی دارد که این شرکت را نسبت به دیگر شرکت های بیمه متمایز می کند. نکته اول سابقه طولانی بیمه ایران است که آن را به درختی تنومند بدل ساخته و بزرگترین سرمایه کشور در صنعت بیمه همین تجربه هشتاد و هشت ساله این شرکت است.

شریف زاده، ویژگی دوم بیمه ایران را بزرگ بودن شرکت، حجم عظیم پورتفوی، برخورداری از منابع انسانی، کارکنان و نمایندگان نخبه و حرفه ای شبکه فروش و دارنده بزرگترین منابع سرمایه گذاری دانست و گفت: بیمه ایران جایگاه رفیعی در اقتصاد کشور دارد و همگی ما موظف به حمایت و تقویت آن هستیم تا این درخت پربار را تنومند تر کنیم.

معاون بانک و بیمه وزیر امور اقتصادی و دارایی ، با اشاره به گزارش ارائه شده توسط مدیرعامل بیمه ایران در مراسم، مراتب تشکر مقام عالی وزارت ، خود و مجموعه معاونت را بابت تمامی تلاش های صورت گرفته در این شرکت به ایشان ابلاغ کرد و افزود: در دو سال اخیر، به ویژه، توسط بیمه ایران دستآوردهای بزرگی حاصل و خدمات بسیار خوبی به مردم کشور ارائه شده است و امیدواریم این راه گشوده شده توسط آقای شریفی و همکاران شان در  هیات مدیره  و مجموعه بیمه ایران ادامه پیدا کند.

وی اضافه کرد: ویژگی بسیار مهمی که بیمه ایران از نظر ما به عنوان وزارت امور اقتصادی و دارایی دارد این است که تنها شرکت بیمه بازرگانی دولت است و دولتی ماند برای اینکه وظیفه دولت بود که یک بازوی توانمند داشته باشد برای خدمت رسانی به مردم در اقصی نقاط کشور؛ به ویژه در جاهایی که ممکن است شرکت های بیمه ای خصوصی انگیزه ای نداشته باشند برای توسعه شعب خود یا ارائه برخی خدمات. مهمترین وظیفه ای که ما برای بیمه ایران قائل هستیم،خدمت رسانی به مردم و عدالت گستری است.

دکتر شریف زاده در ادامه با اشاره به خواسته های وزیر محترم اقتصاد و دارایی و مجموعه معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی از بیمه ایران گفت: نکته اول توسعه محصولات بیمه ای و تعریف محصولات جدید، جذاب و قابل دسترسی آسان برای مردم است که دو مزیت مهم دارد؛ هم مجموعه اقتصاد کشور و مردم منتفع خواهند شد  و دوم اینکه ضریب نفوذ بیمه در کشور افزایش پیدا خواهد کرد. چرا که واقعیت این است که در حال حاضرضریب نفوذ بیمه در کشور نسبت به وضعیت مطلوب بسیار پایین است و وظیفه صنعت بیمه این است که تمام تلاش خود را برای افزایش آن به کار گیرد.

وی خواسته بعدی وزارت اقتصاد از بیمه ایران و دیگر شرکت های بیمه را توسعه بیمه های زندگی دانست و افزود:  البته در زمینه توسعه بیمه های زندگی، در چند سال اخیر نسبت به پنج یا ۱۰ سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده است، اما نسبت به آنچه که مطلوب است خیلی عقب هستیم. مجموعه صنعت بیمه از جمله شرکت بیمه ایران حتما باید در حوزه بیمه های زندگی هم محصولات جدید معرفی کنند. مثل محصولات متکی بر تکافل خانواده که بیمه ایران  با همت و تلاش مدیرعامل و اعضای محترم هیات مدیره شرکت امروز یکی از آنها را در زمینه «تکافل خانواده» و شامل پوشش های زندگی و اشخاص با عنوان « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » رونمایی خواهند کرد و جای تشکر فراوان دارد و امثال این اقدامات و خلق محصولات جدید در حوزه بیمه های زندگی باید توسعه پیدا کند .

معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد، خواسته سوم را بهبود ترکیب پرتفوی بیمه ایران و بزرگ شدن آن خواند و اظهار کرد: بیمه ایران علاوه بر حفظ سهم خود از بازار باید در متنوع ساختن آن نیز تلاش فزونتری داشته باشد.

وی ضرورت توسعه زیر ساخت های دیجیتال را از دیگر نکات مهمی دانست که باید به آن توجه جدی مبذول شود وافزود: تلاش ها و اقدامات خوبی در این زمینه در حوزه ارتباط با مشتریان و ایجاد اپلیکیشن های مناسب دیجیتالی در بیمه ایران صورت گرفته است ، اما به اعتقاد ما کافی نیست و باید عقب افتادگی ها در این زمینه در صنعت بیمه و حتی صنعت بانکی کشور بسرعت جبران شود. بیمه ایران به عنوان راهبر صنعت بیمه کشور هر مقدار در این زمینه پیشرفت کند به تبع آن صنعت بیمه کشور هم رشد خواهد کرد.

شریف زاده، توجه عمیق تر به موضوعاتی چون اصلاح شیوه سرمایه گذاری ها و افزایش بازده سرمایه گذاری ها، تمرکز زدایی و تفویض اختیارات بیشتر به مدیران زیر مجموعه های استان ها و شهرستان ها (به ویژه در حوزه پرداخت خسارت)، ایجاد تسهیلات لازم برای پرداخت با کیفیت و سریع خسارت به مردم که در واقع سهامداران اصلی شرکت دولتی بیمه ایران هستند، گسترش زیر ساختهای دیجیتال (ارائه خدمات غیر حضوری)، تقویت مبانی همدلی و همراهی و … را از دیگر نکات مهمی خواند که انتظار می رود به آنها توجه کافی مبذول شود.

  معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پایان اظهار امیدواری کرد در یک سال و نیم باقیمانده از فعالیت های دولت سیزدهم، اقدامات و برنامه های خوبی در بیمه مرکزی، صنعت بیمه و به ویژه بیمه ایران رخ دهد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران در سالروز تاسیس بیمه ایران:

مدیر پروری بیمه ایران باعث افتخار صنعت بیمه کشور است

 رییس کل بیمه مرکزی ایران بحث مدیر پروری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور را موجب افتخار دانست و خواستار پیگیری جدیتر و گسترده موضوع شایسته سالاری و تعلیم مدیران شایسته برای پرورش نسل های جدید و آینده بیمه کشور شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، آیین هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران دوشنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۲، با حضور دکتر محمدجواد شریف زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی، دکترعلی استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران، مدیران ارشد صنعت بیمه کشور، مدیران عامل سابق و اسبق بیمه ایران و حسن شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران ستادی و اجرایی، اعضای کانون سراسری انجمن های صنفی نمایندگان بیمه ایران، اعضای کانون بازنشستگان، پیشکسوتان، گروهی از بیمه گذاران عمده حقوقی و حقیقی و همکاران شرکت سهامی بیمه ایران در سالن همایش های ساختمان مرکزی بیمه ایران شرکت برگزار شد.

در این مراسم که هزاران تن از همکاران نماینده بیمه ایران در سراسر کشور از طریق فضای مجازی و به صورت برخط میهمان و ناظرآن بودند، « طرح تکافل تکمیلی عمر و حوادث کارکنان دولت » به عنوان بزرگترین طرح ملی صنعت بیمه کشور در سال جاری توسط آقایان دکتر شریف زاده معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی، استاد هاشمی رییس کل بیمه مرکزی ایران و شریفی رییس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران و تعدادی از مقامات حاضر در مراسم، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی بیمه ایران، دکترعلی استاد هاشمی درآیین هشتاد و هشتمین سالروز تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران.‏ در سخنانی با تشکر و قدردانی از مدیران و کارکنان بیمه ایران به پاس تلاش هایشان که منجر به پیشرفت و سربلندی صنعت بیمه کشور شده است و تبریک سالروز تاسیس بیمه ایران به حضار و کل صنعت بیمه کشور و اینکه همواره نام بیمه در کشور با نام بیمه ایران می درخشد، گفت: امروز یکی از اقدامات خوبی که بیمه ایران متکفل انجام آن شده است، موضوع بیمه تکافل است. در واقع بیمه تکافل جای بحث و تبادل نظر و اقدامات علمی فراوانی دارد که باید به آن بپردازیم.

 وی با اشاره به اینکه اگر قرار است  به ضریب نفوذ بیمه مناسبی در کشور دست یابیم، چند نکته را باید مورد توجه قرار دهیم، گفت: در این باره مهمترین بحث، موضوع توسعه فرهنگ بیمه در کشور است. در واقع اگر نتوانیم بحث فرهنگ بیمه را در جامعه آنگونه که شایسته است ارائه کنیم، نمی توانیم به ضریب نفوذ بیمه ای مطلوبی در کشور برسیم. برای توسعه این فرهنگ باید بتوانیم موضوع بیمه را با روش های مناسب به کف جامعه بیاوریم، بیمه را خوب به مردم بشناسانیم.، با دست باز ، عادلانه، منصفانه وبر اساس نرخ های تعیین شده  در پرداخت خسارت به زیاندیدگان عمل کنیم تا اعتماد مردم را بیشتر جلب نماییم، روندها را برای پرداخت خسارت ها تسهیل و همزمان، خرید بیمه نامه ها را به صورت غیر حضوری و با استفاده از ابزارهای دیجیتال آسان کنیم.

استاد هاشمی یکی از مواردی که در صنعت بیمه جایش خالی بود و پژوهشکده بیمه و بیمه مرکزی در یک سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در باره آن انجام دادند، را موضوع تکافل خواند و گفت: هم اکنون حدود ۱۵۰ شرکت در ۴۰ کشور در زمینه بیمه تکافل فعالیت می کنند  که نشانده باز شدن جای بیمه تکافل در صنعت بیمه جهان است و در ایران هم خوشبختانه به رسمیت شناخته شده است.

وی افزود: در یک سال گذشته  اقدامات بسیارخوبی در این زمینه در کشور صورت گرفته است که مهمترین آن تدوین آیین نامه اجرایی تکافل، تاسیس شرکت های تکافلی و صندوق تکافل توسط بیمه مرکزی ایران و پژوهشکده بیمه بوده است. صحبت های اولیه برای تاسیس نخستین شرکت تکافلی ایرن در منطقه آزاد کیش نیز انجام شده است که بلافاصله پس از تصویب آیین نامه ذی ربط راه اندازی خواهد شد.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، با اعلام آمادگی از هرگونه اقدام حمایتی از تنها شرکت دولتی کشور- همانند حمایت از شرکت های بیمه خصوصی- برای حفظ قدرت و قدمت بیمه ایران، اضافه کرد: متاسفانه یکی از مشکلات باقیمانده برای صنعت بیمه کشور، موضوع تخلف شرکت بیمه توسعه و تعلیق آن است که بیمه ایران بنا به وظایف قانونی خود اقدامات بزرگی برای رفع مشکلات بیمه گذاران این شرکت انجام داد.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: انتظار داریم در بحث سامانه جامع بیمه گری  تلاش بیشتری شود و بیمه ایران در زمینه ارتقای این سامانه به شرکت های دیگر کمک کند.

استاد هاشمی با اشاره به بحث مدیر پروری بیمه ایران در صنعت بیمه کشور، آن را موجب افتخار دانست و خواستار پیگیری جدیتر و گسترده موضوع شایسته سالاری و تعلیم مدیران شایسته برای پرورش نسل های جدید و آینده بیمه کشور شد.

وی در ادامه به موضوع شبکه فروش بیمه در کشور پرداخت و گفت: بیش از ۷۰ درصد فروش بیمه نامه ها هم اکنون توسط شبکه فروش صنعت بیمه صورت می گیرد و هر چقدر هم که پلتفرم های موجود فعالیت کنند نمی توانند جای این نیروی انسانی حرفه ای و با تجربه را بگیرند. بنابر این قدرتمندتر و به روز کردن این شبکه توانمند یکی دیگر از وظایف همه شرکت های بیمه ، به ویژه بیمه ایران است.

رییس کل بیمه مرکزی ایران، در پایان خواستار کمک وزارت امور اقتصادی و دارایی برای موضوع حاکمیت شرکتی و اساسنامه بیمه ایران برای برطرف ساختن مشکل زیان انباشته این شرکت شد.    

هلدینگ توسعه کسب و کار سبا

انتهای پیام/

دیدگاه خود را در این باره بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.